PIRKTI BILIETUS

Premjera 2019

Pagal Voltaire‘ą
Režisierius, kostiumų dailininkas Gildas Aleksa
Scenografai: Aistis Lansbergas ir Martynas Arlauskas
Šviesų dailininkas Aistis Lansbergas
Kompozitorius Jokūbas Tulaba

Vaidina: Arnas Ašmonas, Renida Baltrušaitytė, Matas Dirginčius, Milda Naudžiūnaitė, Karolis Kasperavičius, Milda Jonaitytė

Trukmė 1.40 (be pertraukos)

Spektaklis „Kandidas, arba Optimizmo mirtis“ remiasi Voltero filosofine apysaka, kritikuojančia Leibnizo optimizmo filosofiją. Šioje interpretacijoje pasakojimas pradedamas nuo sunkumų, sukeltų konflikto tarp karjeros galimybių, kurios buvo žadamos, kai turėjome pasirinkti kuo norime tapti, ir realybės, kurioje rinka visiškai pasikeitusi ir tenka dirbti daugiau nei vieną darbą, neturint laiko sau. Voltaire‘o tragedijos čia tampa mūsų kartos patiriamu socialiniu netikrumu. Stengiantis provokuoti jaunesniąją kartą pamatyti žiurkėno ratą, kuriame esame užstrigę, „Kandidas“ stengiasi ir skatinti bendruomeniškumo jausmą, suvokimą, kad tame rate esame visi kartu. Remdamiesi improvizacijomis ir Z. Baumano, J. M. Coetzee ir A. Gregory tekstais, spektaklio veikėjai bando atrasti prasmę savo privilegijuoto pasaulio problemose ir sukurtose tragedijose.

Spektaklis nagrinėja jaunosios kartos ambicijų, idealizmo ir jaunatviško maksimalizmo skaudų susidūrimą su realybe, kurioje pragyvenimas, išgyvenimas ir sugyvenimas atima svajonių įgyvendinimo laiką, o vėliau – ir norą. Optimistiškai auklėti būti ypatingais, užkariauti pasaulį ir siekti savo svajonių, nes „viskas įmanoma“, realioje „gyvenimo rinkoje“ atrandame, kad tenka daryti darbus, o ne svajones, pasaulyje išgyventi, o ne jį taisyti.

Spaudoje:

Nužudyti optimizmą (Menufaktura.lt)