PIRKTI BILIETUS

Premjera 2015

Pagal Franzą Kafką
Režisierius Eimuntas Nekrošius
Scenografas Marius Nekrošius
Kostiumų dailininkė Nadežda Gultiajeva
Šviesų dailininkas Audrius Jankauskas
Garso režisierius Arvydas Dūkšta
Režisieriaus asistentas Tauras Čižas

Vaidina: Viktorija Kuodytė, Vaidas Vilius, Vygandas Vadeiša, Genadij Virkovskij

Trukmė 1.30 (be pertraukos)

Jei reikėtų išskirti vienintelį metų teatro įvykį, tai būtų Eimunto Nekrošiaus „Bado meistras“ pagal Franzo Kafkos novelę. Viskas pusbalsiu, bet smeigia giliai: turinys prislegia, o kūrėjų talentas pakylėja. Jautiesi sutraiškytas, nes suvoki, kad žmogus, tikėjęs gyvenimo prasmingumu, yra „palaidotas kartu su savo šiaudais“. Bet esi ir laimingas, kad patyrei spektaklį.

„Bado meistre“ E. Nekrošius ironizuoja pats save ir savo indėlį į teatro meną taip nutrūktgalviškai, kaip tą gali daryti tik didieji menininkai. Jis apgauna lūkesčius žiūrovų, atėjusių sulyginti Kafkos tekstą su sceniniu analogu. Ryžtingai atmesdamas savo niūrų simbolizmą, paverčia jį klounada, kurioje „metaforos“ tampa klounų „gegais“, o jų pasirodymų struktūra primena aikštės balaganą. Jis atmeta gražbylystę, nusipurto gerbėjų ir tyrinėtojų užkrautus jam įpareigojimus. Jis liudija teatrą kaip gyvą ir nuoširdžią kūrybą, kuriai nesvetimas chuliganiškumas.

„Virtuoziška, bebaimė Viktorija Kuodytė nepadaro nė vieno netikro judesio. Iš jos kūno „atimti sentimentai“, jis – darbinis instrumentas, jį purto, kaip kriaušę, jis susmunka, kaip skudurėlis, įsitempia, kaip styga. Darbinio arkliuko kūnas, balerinos ir gimnastės kūnas, kūnas – dvasia. Neigiamas badavimo procesas Nekrošiaus spektaklyje paverčiamas himnu kūrimui, savotišku kūrybos himnu, išgiedotu blyškiomis mirštančio herojaus lūpomis.“ A. Pronin „Negailint savo pilvo“

 © Dmitrij Matvejev