Premjera 2014 11 28

Autorius Ivan Vyrypajev
Vertėjas Gintaras Grajauskas

Režisierė Loreta Vaskova
Scenografė Lauryna Liepaitė
Kompozitorė Rita Mačiliūnaitė
Režisieriaus padėjėjas Marius Pažereckas

Vaidina:
Marta – Kamilė Andriuškaitė / Eglė Valadkevičiūtė
Markas – Kazimieras Žvinklys / Darius Meškauskas
Gustavas – Igoris Reklaitis
Lora – Regina Šaltenytė
Inda – Jolanta Puodėnaitė
Karlas – Rimantas Pelakauskas
Rudolfas – Arnoldas Eisimantas
Matijas – Liudas Vyšniauskas
Gabrielius – Donatas Žilinskas
Roza – Simona Šakinytė
Lourensas – Edvardas Brazys
Magda – Sigutė Gaudušytė
Maksas – Donatas Švirėnas
Laura – Toma Gailiutė

Trukmė: 2 val. 30 min.

Ivanas Vyrypajevas (g. 1974) – rusų dramaturgas, aktorius, režisierius, šiuo metu „Praktikos“ teatro vadovas. Vienas iš inovatyviausių ir svarbiausių šiuolaikinės dramos figūrų teatriniame Rusijos gyvenime. Rusijoje ir Europoje labiausiai išgarsėjo pjesėmis: „Deguonis“ (2002), „Būtis Nr.2“ (2004), „Liepa“ (2006), filmais: „Euforija“ (2006) ir „Deguonis“ (2009).
Paskutinė ir naujausia I. Vyrypajevo pjesė „Girti“ (2012) buvo parašyta Diuseldorfo Schauspielhaus teatro užsakymu. Keturiolika šios pjesės veikėjų sudaro mažą visuomenės modelį: tarptautinio kino festivalio direktorius, modelis, bankininkai, vadybininkai, prostitutė ir paprasta graži mergina. Veiksmas vyksta vieną naktį, kurią visi jie be saiko vartoja alkoholinius gėrimus, o vėliau susitinka gatvėje – tokioje veiksmo vietoje ir tokioje būsenoje socialinis statusas nebetenka prasmės. Tokiu būdu šie labai skirtingi personažai gali vienas kitam atsiverti, prisipažinti savo nuodėmes, pasakyti, tai, kas iš tiesų skauda. Pamažu blaivėjant, ištinka keista būsena, kažkuo panaši į budistų satori – nušvitimą. Pats autorius I. Vyrypajevas sako, jog tai – religingiausia jo pjesė, nes „Girtuose“ apstu nuorodų į Šventąjį Raštą. Tai komedija, kurioje mirtinai pasigėrę žmonės išdrįsta nusimesti savo kaukes. Vienas iš personažų pjesėje sako – „Dievas kalbasi su žmonėmis per girtuosius“, todėl visa kūrybinė komanda kalbėsis su žiūrovu per girtuosius apie tai, kas šiandien svarbiausia.
Pjesėje naudojama nenorminė leksika – spektaklis skirtas suaugusiems žiūrovams.

Loreta Vaskova – aktyviai kurianti režisierė,  Lietuvos muzikos ir teatro akademijos pedagogė. Jos veikla apima daugelį teatro sričių: 2013 m. sukurtas spektaklis tarp muzikos ir teatro „59‘Online“, kamerinė A. Navicko opera „truetruestory“ (2014) „Operomanija“, G.Labanauskaitės „Jeigu“ (2013) skaitymo režisūra kūrybinėse dramaturgų dirbtuvėse „Naujosios dramos dienos“ Nacionaliniame dramos teatre bei du spektakliai su LMTA antro kurso studentais (pedagogai O. Koršunovas ir D. Meškauskas) – „Mama, aš klounas “(2013) ir „Deguonis“ (2014) pagal. I. Vyrypajevo tekstą. L. Vaskova taip pat kuria už Lietuvos ribų: projekte „Nepriklausomo teatro link“ (Gdynia, Lenkija) sukūrė spektaklį „8‘Metamorfozės“ (2013) pagal F. Kafkos novelę „Metamorfozė“ ir „Eeva-Maria“ (2012) pagal P. Rintala, (V. Mejerholdo centras, Maskva, Rusija).
Apdovanojimai: „Lietuvos teatrų pavasaris – Kaunas 2010“ už režisūrinį debiutą; 2010 m. Kultūros ministerijos Metų debiuto premija; 2011 m. Auksinių scenos kryžių debiuto nominacija; 2014 m. Auksinių scenos kryžių jaunojo menininko nominacija.

Apie spektaklį spaudoje:
Milginta Palubinskaitė: Girtumas kaip dvasinė būsena (www.kulturpolis.lt)