PIRKTI BILIETUS

Premjera 2018 09 29

Pjesės autorius Gintaras Grajauskas
Režisierius Jonas Vaitkus
Scenografas Vytautas Narbutas
Kostiumų dailininkė Jolanta Rimkutė
Šviesų dailininkas Mantvydas Poškus
Muzikinis apipavidalinimas Edvinas Vasiljevas
Režisieriaus asistentas Marius Pažereckas

Vaidina:
Gabrielė d’Anuncijus – Rolandas Kazlas
Gvidas Keleris – Aurimas Pintulis
Fiumės Burmistras – Rimantas Pelakauskas
Salvatorė – Vaidas Jočys
Bartolomėjus – Linas Lukošius
Natalija de Golubeff – Eglė Barauskaitė / Kristina Švenčionytė
Paola, Frančeska – Toma Gailiutė, Eglė Jackaitė / Sigutė Gaudušytė
Žanas – Jonas Viršilas
Harukičis Šimojis – Marius Pažereckas
Alčestė de Ambris – Jonas Baranauskas
Benitas Musolinis – Igoris Reklaitis
Tėvas – Kazimieras Žvinklys
Sūnus – Karolis Maiskis
Pirmas fašistas – Kęstutis Bručkus / Artūras Lepiochinas
Antras fašistas – Gytis Šimelionis
Arditai – Kęstutis Bručkus, Gytis Šimelionis, Arūnas Mozeris, Pranas Mozdeika, Martynas Sprogys, Saulius Glebauskas, Jurij Čuchraj, Maksim Škurin, Artūras Lepiochinas, Jonas Dovas Kriščiūnas, Žilvinas Abaravičius, Petras Stankevičius, Andrius Petreikis, Valdas Černauskas, Paulius Sukauskis

Trukmė 2 val. 30 min. (su pertrauka)

„Kas prieš mus“ – pjesė apie fašizmo prigimtį. Ir, žinoma, apie menininko atsakomybę grėsmės akivaizdoje.

Pjesė remiasi tikrais istoriniais faktais, įvykusiais beveik prieš šimtą metų prie Viduržemio jūros, Fiumės mieste (dab. Rijeka, Kroatija) – kur trumpai egzistavo viena keisčiausių valstybių pasaulyje. Valstybė, kurią valdė poetai, vizionieriai, anarchistai, o Kultūros ministru buvo pats Maestro Arturas Toskaninis.

Pagrindinis pjesės herojus – Gabrielė d‘Anuncijus (Rolandas Kazlas): italų poetas, lakūnas, nacionalinis Italijos didvyris, moterų numylėtinis, Fiumės komandantė. Iki šiol – sunku pasakyti, ar tikrai pelnytai – jis laikomas fašizmo pradininku. Jį savo Mokytoju viešai vadino Musolinis, su kuriuo Gabrielė d‘Anuncijus nuolat konfliktavo ir laikė jį pilka vidutinybe. Pats Musolinis apie santykius su poetu, kurio akivaizdžiai prisibijojo, yra išsitaręs: „jei skauda dantį, jis arba išraunamas, arba užplombuojamas auksu“.

Gabrielę d‘Anuncijų dievino ir juo akivaizdžiai sekė Salvadoras Dali, juo žavėjosi visa to meto kultūrinė Europa.
Kas nutinka, kai romantiškas idėjas perima jomis susižavėjusi minia – ne pernelyg protingi, bet labai uolūs ir stropūs vykdytojai? Istorija rodo, kad geruoju tai niekada nesibaigia.

„Būk atsargus. Kartais mums atrodo, kad griauname sienas. O iš tiesų griauname užtvanką.“