PIRKTI BILIETUS

Premjera 2017 10 10-12

Idėjos autorius ir režisierius Arturas Bumšteinas
Teksto autorius ir atlikėjas Ivan Cheng
Triukšmų mašinų atlikėjai: Gailė Griciūtė, Greta Grinevičiūtė, Alanas Gurinas, Aaron Kahn
Garso režisierius Ignas Juzokas
Šviesų dailininkas Julius Kuršis
Triukšmo mašinų rekonstrukcijos meistras Ernestas Volodzka
Prodiuseris OPEROMANIJA

Trukmė: 50 min.

„Blogi orai“ – tai performatyvus garso meno įvykis; jo centre – barokinio teatro triukšmų mašinos, kuriomis kūrinio idėjos autorius Arturas Bumšteinas domisi jau nuo 2012 metų. Pirmąkart su triukšmų instrumentų garsais menininkas dirbo projekte „Epiloghi. Six Ways of Saying Zangtumbtumb“ (2013, Deutschlandradio Kultur). „Blogų orų“ projektui kartu su teatro scenografijos meistru jis atkūrė vėjo, lietaus, jūros ir griaustinio garsus imituojančias mašinas, identiškas toms, kurių kanonas nusistovėjo XVII amžiaus Europos teatruose.

Baroko epochoje triukšmų mašinos buvo tik maža viso teatrinio iliuzijono dalis – nepastebima žiūrovo akiai, užėmusi pozicijas teatro kulisuose. Kūrinyje „Blogi orai“ triukšmų mašinos yra konceptualaus „klimato“ generatoriai. Tačiau, kaip ir bet koks kitas žmogaus sukonstruotas mechanizmas, vėjo mašina nėra autonomiškai veikiantis amžinasis variklis, jo stichiškumas yra veikiamas žmogaus (arba arklio) raumenų įtampos bei jo kūrybinių intencijų.

„Bloguose oruose“ atlikėjų ansamblis savo koordinacijai vietoj muzikinių natų ar choreografinių instrukcijų naudoja įvairių epochų meteorologinius žemėlapius ir jų dekontekstualizuotus fragmentus, kurie organizuoja kūrinio dinamiką ir metaforiškai „įsuka“ natūralių gamtos reiškinių ratą. Performansų meno kūrėjas Ivanas Chengas specialiai „Blogiems orams“ parašė performatyvų tekstą, pasakojantį istoriją apie arklį vardu Šešėlis – performansą lydinčios istorijos protagonistą.

Kiekviena „Blogų orų“ versija visada truputį kitokia, įtakota salės ir bendro renginio konteksto. O ką galėtume pasakyti apie dainuojantį balsą…? Arija skrajoja garsinėje erdvėje, ieškodama kūno, į kurį galėtų įsikūnyti.

„Atlikėjai nekuria garso efektų per se. Tai, ką šiame kūrinyje jie daro, yra panašiau į patyrusius džiazo muzikantus, improvizuojančius jiems gerai žinomo standarto tema“ (John Doran, The Quietus, apie „Bad Weather“ premjerą „Unsound“ festivalyje, 2017 10 30).

Renginio rėmėjai: Klaipėdos miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba

Organizatorius: Operomanija, VšĮ