2017-03-28, 20:01 Edita GUDAVIČĖ

Nors klaipėdiečiams atiteko tik du “Auksiniai scenos kryžiai”, uostamiesčio teatralai šiemet sulaukė ypatingo dėmesio. Pasigesta tik vieno – kad į renginį nesiteikė atvažiuoti šalies valdžios atstovai. Nebuvo nei kultūros ministrės, nei Seimo Kultūros komiteto pirmininko.

“Viešpatie, ir kaip šitam žmogui nesiseka. Jis šitiek kartų buvo nominuotas ir šitiek kartų kryžius nuo jo pabėgo. O šį kartą jis pats nuo jo pabėgo į Taivanį”, – emocingai kalbėjo paskelbti geriausio praėjusių metų aktoriaus į sceną užlipusi aktorė Regina Šaltenytė.

Kolegė nuoširdžiai džiūgavo, kad šį sykį laimė nusišypsojo scenos partneriui Dariui Meškauskui. Šis garbingas apdovanojimas jam atiteko už rotmistro Augusto vaidmenį Klaipėdos dramos teatro spektaklyje “Tėvas”.

Sėkmingas šis spektaklis buvo ir rotmistro dukterį Bertą jame suvaidinusiai Klaipėdos jaunimo teatro aktorei Karolinai Kontenytei. Ji pripažinta geriausia aktore nepagrindinių vaidmenų kategorijoje.

“Pirmiausia noriu padėkoti svarbiausiam žmogui mano teatriniame kelyje – Valentinui Masalskiui. Tiesa, jis sakė, jei gausiu “Auksinį scenos kryžių”, galėsiu į Jaunimo teatrą negrįžti. Bet aš grįšiu”, – susijaudinusi kalbėjo K. Kontenytė.

Vėliau “Vakarų ekspresui” jaunutė, 25 metų, aktorė pasakojo dar ir pati sunkiai suvokianti, ką reiškia toks svarus apdovanojimas.

“Pavyzdžiui, milijoną puikių vaidmenų sukūręs Valentinas Masalskis savo “auksinį kryžių” gavo tik pernai. Tad man atrodo tarsi likimo ironija, kad aš esu įvertinta jau kūrybinio kelio pradžioje”, – kalbėjo aktorė.

Ji sakė nežinanti, kas lėmė, kad buvo įvertinta būtent ji.

“Matyt, tai tiesiog sėkmė. Juk per metus yra sukuriama šimtai puikių vaidmenų ir tai, kad laimi tu, matyt, lemia tiesiog palankus žvaigždžių išsidėstymas. Bertos vaidmuo man buvo labai artimas. Nes ji yra jauna mergaitė, tarsi namų spindulėlis, džiaugsmas. Matyt, atitikau šį tipažą. Beje, tai buvo mano pirmasis vaidmuo Klaipėdos dramos teatre. Tai buvo nauja, įdomi patirtis. Buvo daug pirmų kartų, kad ir turėti prabangą, kai tau pasiuva drabužius, išvalo salę, nes Jaunimo teatre mes esame ne tik aktoriai, bet ir siuvėjai, valytojai”, – atvirai kalbėjo K. Kontenytė.

Kolegės sėkme nuoširdžiai džiaugėsi būrelis kolegių iš Klaipėdos jaunimo teatro, tad K. Kontenytė nenorėjo net pagalvoti, jog toks svarus apdovanojimas galėtų sukelti pavydo bangą.

“Esame kaip šeima ir mokame džiaugtis vieni kitų sėkme”, – nuoširdžiai tikėjosi aktorė.

Blizgėjo sąmoju

Klaipėdos dramos teatre šiemet vykusioje ceremonijoje išskirtinai blizgėjo uostamiesčio teatralai. Susirinkusieji negailėjo liaupsių klaipėdiečių surengtam renginiui. Ne vienas pabrėžė, jog šiemet buvo surengta itin aukšto lygio ceremonija. Išskirtinai tik klaipėdiečiai menininkai skelbę nugalėtojų vardus žavėjo publiką sąmoju ir nuoširdumu. Renginio metu buvo rodomos ir filmo “Klaipėdiečiai menininkai” ištraukos. Po ceremonijos vakaro svečiai džiūgavo vis prisimindami teatralų ištartas skambias frazes.

“Nė su vienu vyru nesulaukiau nei sidabrinių, nei auksinių vestuvių. Aš esu aktorė. Teatras yra mano vyras. Su juo sulaukiau ir sidabrinių, ir auksinių vestuvių. Tikrai nesigailiu. Čia yra meilė”, – salė ūžte ūžė išgirdusi tokį aktorės Nijolės Sabulytės atvirumą.

Ne vieną sužavėjo ir Beno Šarkos samprotavimas apie įkvėpimą. Pasak jo, jei iškvėpsi ir kurį laiką nekvėpuosi, tai įkvėpimas ateis savaime ir be tavo pastangų.

Vakaro svečius pralinksmino ir garsios uostamiesčio scenografės, dailininkės Sofijos Kanaverskytės nuoširdus prisipažinimas, kad šiemetinėje ceremonijoje ji jaučiasi tarsi kosmose.

“Mūsų laikais apdovanojimai būdavo kitokie: spektakliui, aktoriui, aktoriui, ir baigdavosi. O dabar kokia masė apdovanojimų, formos naujoviškos. Jaučiuosi tarsi kosmose, o ne Klaipėdoje”, – kalbėjo žodžio kišenėje neieškanti S. Kanaverskytė.

Iš viso šiemet buvo įteikta 17 apdovanojimų: 16 “Auksinių scenos kryžių” ir Boriso Dauguviečio auskaras. Be to, šiemet specialus apdovanojimas-siurprizas “Metų aistra” buvo įsteigtas teatro kritikei, teatrologei Audronei Girdzijauskaitei. Šio apdovanojimo simboliu tapo baltas autobusiukas, kuriuo po Lietuvą važinėjo spektaklius vertinantys komisijos ekspertai. Kadangi A. Girdzijauskaitė apdovanojimų ceremonijoje nedalyvavo, prizą paėmė komisijos pirmininkė Veronika Janatjeva.

“Kad ir kiek ant mūsų kartų apverstų ar neapverstų kryžių, dirbti ekspertu šioje komisijoje yra garbė ir didelė privilegija. Lietuvoje kuriama labai daug meno ir jis yra labai aukšto lygio. Manau, tai, kas vyksta, yra sveikas procesas”, – kalbėjo V. Janatjeva.

Visgi vakaro akcentu tapo scenos korifėjaus Vytauto Paukštės pasirodymas scenoje. Vos tik jam įėjus, visi žiūrovai atsistojo ir pasitiko jį ilgomis ovacijomis, tarsi patvirtindami, kad visai nesvarbu, ar šiemet gavai “Auksinį scenos kryžių”, ar ne – pelnyta žiūrovų meilė niekur nedingsta.

“Auksiniai scenos kryžiai” 2016

Geriausias režisierius – Giunteris Kremeris (Gunter Kramer) už Džiuzepės Verdžio (Giuseppe Verdi) operos “Don Karlas” pastatymą Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT).
Geriausia pagrindinio vaidmens dramos aktorė Jevgenija Gladij už Varvaros Samsikovos vaidmenį spektaklyje “Ledas” (Lietuvos rusų dramos teatras, LRDT).
Geriausias pagrindinio vaidmens aktorius – Darius Meškauskas už Rotmistro Augusto vaidmenį Klaipėdos dramos teatro spektaklyje “Tėvas”.
Geriausias nepagrindinis aktorės vaidmuo – Karolina Kontenytė už Bertos vaidmenį spektaklyje “Tėvas”.
Geriausias nepagrindinio vaidmens dramos aktorius – Arūnas Sakalauskas už Janio vaidmenį spektaklyje “Gyvūnas (Ku kū)” ir Kreonto spektaklyje “Oidipo mitas. Tėbų trilogija”, kurie sukurti Lietuvos nacionaliniame dramos teatre (LNDT).
Geriausias scenografas – Herbertas Šeferis (Herbert Schafer, Vokietija) už operos “Don Karlas” scenografiją (LNOBT).
Geriausias šviesų dailininkas / vaizdo projekcijų kūrėjas – Rimas Sakalauskas už vaizdo projekcijas spektakliams “Apreiškimas Marijai”, “Oidipo mitas. Tėbų trilogija” (LNDT) ir “Septyni fariziejaus Sauliaus penktadieniai” (LRDT).
Geriausia sezono muzikos spektakliui kūrėja – Rita Mačiliūnaitė už muziką spektakliams “Septyni fariziejaus Sauliaus penktadieniai” ir “Kodas: Hamlet” (LRDT).
Nominaciją “Operos menas” laimėjo operos solistė Eglė Šidlauskaitė už Eboli vaidmenį operoje “Don Karlas”.
Nominacija “Baleto menas” – baleto artistė Kristina Gudžiūnaitė už Kitri vaidmenį balete “Don Kichotas” ir Džuljetos vaidmenį balete “Romeo ir Džuljeta”” (LNOBT).
Už šokio meną – vizualaus šokio spektaklio “Žaidimas baigtas” kūrybinė grupė (urbanistinio šokio teatras “Low Air”).
Šokėja Goda Laurinavičiūtė apdovanota už Melancholijos vaidmenį šokio spektaklyje “Melancholijos bokštai” (šokio teatras “Airos”).
Geriausias teatras vaikams – spektaklio “Kaulinis senis ant geležinio kalno” kūrybinė grupė (LNDT).
Nominacijos “Teatras +” grupėje įvertinta spektaklio-žaidimo “Kodas: Hamlet” Viljamo Šekspyro (William Shakespeare) tragedijos motyvais kūrybinė grupė (LRDT).
Nominacijoje “Debiutas / Jaunasis menininkas” apdovanota aktorė Greta Petrovskytė už Greis vaidmenį spektaklyje “Apvalytieji” ir jaunosios sesers vaidmenį spektaklyje “Vestuvės” (OKT/Vilniaus miesto teatras), taip pat merginos vaidmenį spektaklyje “Neišmoktos pamokos”.
Specialus prizas – Boriso Dauguviečio auskaras – atiteko choreografams ir šokėjams Airidai Gudaitei ir Laurynui Žagevičiui.
Apdovanojimas už viso gyvenimo nuopelnus buvo skirtas lietuvių teatro ir kino aktoriui Regimantui Adomaičiui.